top of page
  • תמונת הסופר/תdeja vu band

על קהות ועל התעוררות



אנחנו בעידן שבו מקומה של המוזיקה ביומיום שלנו נדחק לפינה. תכניות ריאליטי מוזיקליות מתמקדות בסיפורים אישיים ומחלקות ציונים לביצועים ווקאליים, מכניסות שיפוטיות למקומות טהורים של שירה מעמקי הנשמה והתכוונות אמיתית לרגש. אנחנו צופים בקליפים כל הזמן, המסיחים את דעתנו מהמוזיקה עצמה ושמים את הפוקוס על מחשופים, פיצוצים, עריכה מהירה ואימג'ים ויז'ואלים מרשימים. אנחנו בוחרים שיר אחד מהיוטיוב ונותנים למוזיקה להמשיך לרוץ על פי אלגוריתמים ונוסחאות, מבלי לבחור ולחקור ולהיות מודעים למה אנחנו שומעים. כוכבים מוזיקליים עולים ומתרסקים בהרף עין, אנחנו כמו מסתובבים בתערוכה ענקית מבלי לעצור מול אף ציור ולהתמקד בו, להתפעל מהעומק שלו ומהיופי החבוי בו. אנחנו לא משלמים על מוזיקה יותר, וכידוע, מה שלא משלמים עליו יהיה בדרך כלל בעל ערך סנטימנטלי פחוּת מאשר משהו שהוצאנו עבורו מכיסנו כדי שיהיה לנו זמין.


זה אולי נשמע לכם כמו התבכיינות, אבל ההיפך. זו המציאות והיא טבעית, אבל שימו לב שדווקא בגלל המצב הזה, כשאנחנו כן עוצרים ונותנים למוזיקה את המקום הראוי לה, החוויה שלנו היום היא חזקה יותר מתמיד. הקונטרסט בין ההתייחסות היומיומית האדישה שלנו אל מוזיקה לבין ההתייחסות המלאה, הקשובה והרגעית יוצר בנו התרגשות עצומה, בעיקר כשמדובר על מוזיקה חיה. לשמוע את הסאונד של הגיטרה בוקע מהמגברים, לראות את המקל בידו השמאלית של המתופף פוגע בתוף הסנייר ולהרגיש את המכה בבטן, להסתכל בעיניים של הזמר כשהוא עולה לצליל גבוה בתיאום מושלם עם הלהקה... אין לכך תחליף ואין חוויה מוזיקלית עוצמתית יותר מאשר הופעה חיה. זה כמו התעוררות מחלום משעמם לתוך עולם צבעוני שאנחנו נשאבים אליו בין רגע.

אז אם אתם מחפשים דרך להפוך את האירוע שלכם לחוויה שתשלוף את הקהל שלכם מהקהות היומיומית שלו, הופעה של להקה תעשה בדיוק את זה.


bottom of page