top of page
  • תמונת הסופר/תdeja vu band

הגיבורים המוזיקליים שלנו עדיין בועטים



לאחרונה דיברנו באחת הנסיעות הארוכות לנסיעה בצפון על כך שכמה מהגיבורים המוזיקליים הכי מבוגרים שלנו עדיין פעילים ועושים מוזיקה מצויינת גם בגיל הזהב. אין ספק שזה דבר מעורר השראה עבור מוזיקאים צעירים (יחסית) כמונו, שמרבית הקריירה המוזיקלית שלהם עדיין לפניהם (אנחנו מקווים...), לראות שרבים מהמוזיקאים שגדלנו עליהם עדיין מצליחים להשאר רלוונטיים ולהיות פוריים.

הנה כמה דוגמאות קטנות:

פול מקרטני (הביטלס) - בן 73 - שיתף בתחילת השנה פעולה בשיר עם קנייה ווסט וריהאנה, שניים מהכוכבים הגדולים בעולם כיום.

בוב דילן - בן 74 - הוציא בתחילת השנה אלבום יפהפה שכולו גרסאות שלו לשירים ישנים שנכתבו בין השנים 1923 ל-1963, כולם בוצעו בין היתר ע"י פרנק סינטרה.

ניל יאנג - בן 70 החודש - שחרר בקיץ האחרון אלבום חדש שכולו ביקורת על תאגיד המזון Monsanto, עם להקה צעירה הכוללת שני בנים של זמר הקאנטרי ווילי נלסון.

דייוויד גילמור (פינק פלויד) - בן 69 - ממש בספטמבר האחרון הוציא אלבום חדש לגמרי שמוכיח שלגיטריסט עם הטאצ'-מעורר-הקנאה עדיין לגמרי יש את זה.

הרולינג סטונס - חורשים את העולם עם הופעות ענק בשנים האחרונות (כולל כאן בארץ), והחודש הכריזו על סיבוב הופעות דרום-אמריקאי לראשונה מזה מעל 10 שנים.

הדוגמאות עוד רבות. נכון, יש גם אבדות רבות בשנים האחרונות, אבל מדהים לראות כמה ה"זקנים" האלו למעשה צעירים ברוחם, עושים מוזיקה נהדרת וממשיכים לבעוט.

bottom of page