top of page
  • תמונת הסופר/תdeja vu band

וודסטוק - ימי הפרחים,האהבה ולהקות הקאברים | להקת אירועים דז'ה וו



שנות ה -60 נחשבות בצדק כתור זהב עבור רוקנרול, מוזיקת פופ וסול. כמה מהשמות הגדולים ביותר במוזיקה נוצרו בעשור המיוחד הזה; הביטלס, הרולינג סטונס, הדלתות ותוויות כמו מוטאון וסטקס הפיקו מוזיקה שאנחנו עדיין נהנים עד היום. הזמנה של להקת קאברים משנות ה -60 היא הדרך המושלמת לשחזר את אותם צלילים ורגשות מדהימים באירוע מודרני. מעשי מחווה משנות ה -60 יכולים לנגן מבחר מהמסלולים האהובים עליכם והם בחירה פופולרית לחתונות, מסיבות ואירועים פרטיים.



פסטיבל וודסטוק

פסטיבל המוסיקה וודסטוק החל ב-15 באוגוסט 1969, כאשר חצי מיליון איש המתינו בחוות חלב בבית אל, ניו יורק, עד לפתיחת פסטיבל המוסיקה בן שלושה ימים. האירוע האפי שיוגדר כ"חוויה של Aquarian: 3 Days of Peace and Music ", יוכר מאוחר יותר בפשטות וודסטוק ויהפוך לשם נרדף לתנועה הנגדית של שנות ה -60. וודסטוק זכתה להצלחה, אך הקונצרט המסיבי החל עם תקלות רבות: שינויים ברגע האחרון במקום, מזג אוויר גרוע והמועמדים של המשתתפים גרמו לכאבי ראש גדולים. ובכל זאת, למרות - או בגלל - הרבה סקס, סמים, רוקנרול וגשם, וודסטוק היה חגיגה שלווה וזכה במקומו המקודש בהיסטוריה של תרבות הפופ.


וודסטוק ונצ'רס

פסטיבל המוסיקה של וודסטוק היה פרי יצירתם של ארבעה גברים, כולם בני 27 ומטה, שחיפשו הזדמנות השקעה: ג'ון רוברטס, ג'ואל רוזנמן, ארטי קורנפלד ומייקל לאנג.


לאנג ארגן את פסטיבל המוזיקה המצליח במיאמי בשנת 1968 וקורנפלד היה הסגן הנשיא הצעיר ביותר בקפיטול רקורדס. רוברטס ורוזנמן היו יזמים ניו יורקיים שהיו מעורבים בבניית אולפן הקלטות במנהטן. ארבעת הגברים הקימו את וודסטוק ונצ'רס בע"מ והחליטו לארח פסטיבל מוסיקה.


Creedence Clearwater Revival היה הכישרון הגדול ביותר שנחתם עליו ונתן לוודסטוק את האמינות הדרושה כדי למשוך מוזיקאים ידועים אחרים.



איפה התרחש וודסטוק?

התוכנית הראשונית של וודסטוק קראה לקיים את האירוע בפארק התעשייה הווארד מילס בוולקיל, ניו יורק.


עם זאת, אנשי עיריית וולקיל התרגשו ונסוגו מהעסקה והעבירו חוק שמבטל כל אפשרות לקיים את הקונצרט על כר הדשא שלהם.


וודסטוק ונצ'רס בחן כמה מקומות אחרים, אך אף אחד מהם לא התארח. לבסוף, רק חודש לפני הקונצרט, הציע הרפתן מקס יסגור בן ה -49 לשכור להם חלק מאדמתו באזור האגם הלבן בביתל, ניו יורק, מוקף בהרי קטסקיל המוריקים.


עם הקונצרט שעבר רק חודש, ארבעת השותפים התזזיתיים קפצו על ההזדמנות ושילמו את מחירו המבוקש.


וודסטוק הופך לקונצרט חינם

עם מקום וכישרון מובטחים, השותפים פנו ללוגיסטיקה. היה צורך להקים גדרות, שערי כניסה ותאי כרטיסים ובניית ביתן אמנים, עמדות זיכיון, מתקני אמבטיה ואוהלים רפואיים.


אבל עד שאנשים התחילו להגיע כמה ימים לפני הקונצרט, הגדרות, השערים ודוכני הכרטיסים עדיין לא היו מוכנים.


לדברי לאנג, בראיון ל"טלגרף "," אתה עושה כל מה שאתה יכול כדי לסיים את השערים ואת הגדרות - אבל יש לך סדר עדיפויות. אנשים באים, ואתה צריך להיות מסוגל להאכיל אותם, ולדאוג להם, ולתת להם הצגה. אז אתה צריך לתת עדיפות. "


בלי שום דרך יעילה לגבות את חברי הקונצרטים, החליטו לאנג ושותפיו להפוך את וודסטוק לאירוע בחינם.


ההמונים מגיעים

במקור, היו צפויים כ- 50,000 איש. אך עד 13 באוגוסט, לפחות המספר הזה כבר חנה במקום ולמעלה מ -100,000 כרטיסים שנמכרו מראש.


כאשר על פי ההערכות מיליון בני אדם ירדו על וודסטוק, מארגניו התעסקו להוסיף עוד מתקנים. כבישים מהירים וכבישים מקומיים נעצרו ורבים מבאי הקונצרטים פשוט נטשו את מכוניותיהם ונסעו ברגל בשאר הדרך. בסופו של דבר הגיעו למקום כחצי מיליון איש.


הקהל

קהל וודסטוק היה מגוון ומשקף את התקופות המשתנות במהירות. חלקם היו היפים שחשו מנוכרים לחברה שקועה בחומרנות.


בשנת 1969 הייתה המדינה עמוק בתוך מלחמת וייטנאם השנויה במחלוקת, סכסוך שצעירים רבים התנגדו לו בתוקף. זה היה גם עידן התנועה לזכויות האזרח, תקופה של תסיסה ומחאה גדולה. וודסטוק היה הזדמנות לאנשים לברוח למוזיקה ולהפיץ מסר של אחדות ושלווה.


למרות שהקהל בוודסטוק חווה מזג אוויר גרוע, תנאים בוציים ומחסור במזון, מים ותברואה נאותה, האווירה הכללית שם הייתה הרמונית. במבט לאחור, יש אנשים שמייחסים את היעדר האלימות למספר הגדול של תרופות פסיכדליות שנמצאות בשימוש.


אחרים מאמינים כי היפים פשוט חיו את המנטרה שלהם "לעשות אהבה, לא מלחמה". למעשה, יותר מכמה זוגות בוודסטוק לקחו את הפקודה הזו פשוטו כמשמעו והתעלסו בכל מקום ובכל מקום בו הלך הרוח.


נושאי בטיחות וביטחון

רופאים, EMT ואחיות מתנדבים איישו את האוהל הרפואי של וודסטוק. מרבית הפציעות היו קלות כגון הרעלת מזון ופצועים ברגליים יחפות.

האבטחה הייתה מוגבלת מאחר שנאסרו שוטרים מחוץ לתפקיד. ההערכה היא שלא היו יותר מתריסר שוטרים לפקוח עין על 500,000 איש.


Wavy Gravy

כדי להרים את הרפיון ולעזור ביצירת שטח פסטיבל בטוח, וודסטוק ונצ'רס פנה לחוות הוג, חוות חזירים משותפת בניו מקסיקו. מנהיגו, המכונה Wavy Gravy, איים להרגיע אנשים שיצאו מהשורה עם מים מסלצר או להשליך עליהם פשטידות.


חוות הוג הקימה גם מגרש משחקים לילדים, מטבח אוכל בחינם ואוהל שיסייע לאנשים "להתחרפן" על סמים.


האמנים

שלושים ושניים מוזיקאים, שילוב של כישרון מקומי ומפורסם בעולם, הופיעו בוודסטוק. בסביבות השעה 17:00. ביום שישי, 15 באוגוסט, ריצ'י האוונס עלה לבמה וניגן סט של 45 דקות.


אחרי הייוונס באה ברכה לא מתוכננת על ידי גורו היוגה סרי סוואמי סצ'ידננדה. המבצעים האחרים ביום הראשון היו:


ברט זומר

מים מתוקים

מלאני

טים הרדין

ראווי שנקר

ארלו גוטרי

ג'ואן באז

באז שיחקה את קצה הסט במפורסם בגשם שוטף. היום הראשון נערך בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר ב -16 באוגוסט.

להקת קאברים מומלצת


היום השני החל באופן רשמי בסביבות השעה 12:15. ההרכב של יום שני היה:


נוֹצָה

קאנטרי ג'ו מקדונלד

ג'ון סבסטיאן

להקת קיף הארטלי

סנטנה

להקת המיתרים המדהימה

שימורי חום

הַר

המתים תודה

תחיית קרידנס קלירווטר

ג'ניס ג'ופלין

סליי ואבן המשפחה

ה-Who

מטוס ג'פרסון

היום השני הסתיים בסביבות השעה 9:45 ביום ראשון 17 באוגוסט.


היום השלישי החל בסביבות השעה 14:00. ג'ו קוקר היה המוסיקאי הראשון שהופיע. השורה שנותרה כללה:


קאנטרי ג'ו והדגים

אחרי עשר שנים

הלהקה

ג'וני וינטר

דם זיעה ודמעות

קרוסבי סטילס נאש ויאנג

להקת הבלוז של פול באטרפילד

שא נה נה

ג'ימי הנדריקס


מורשת וודסטוק

וודסטוק הסתיים רשמית ביום שני, 18 באוגוסט, לאחר שהנדריקס עזב את הבמה. עזיבת וודסטוק לא הייתה הרבה יותר קלה מלהגיע לשם. דרכים וכבישים מהירים נתקעו שוב כשחובבי הפסטיבלים עשו את דרכם הביתה.


ניקוי המקום היה משימה ענקית ונדרש למספר ימים, דחפורים רבים ועשרות אלפי דולרים.


בשנת 2006 נפתח המרכז לאמנויות בת'ל וודס על הגבעה בה התקיים פסטיבל וודסטוק למוזיקה. כיום הוא מארח קונצרטים בחיק הטבע בביתן היפהפה שלו. יש במקום גם מוזיאון משנות השישים.


מוזיקאים פופולריים רבים הופיעו בביתאל וודס, כולל כמה שעלו לבמה בוודסטוק כמו קרוסבי סטילס נאש ויאנג, סנטנה, ארלו גוטרי וג'ו קוקר.


וודסטוק מתואר אולי בצורה הטובה ביותר על ידי מקס יסגור, החקלאי הצנוע שהשאיל את אדמתו לרגל האירוע. הוא פנה לקהל ביום השלישי ואמר, "... הוכחת משהו בפני העולם ... הדבר החשוב שהוכחת לעולם הוא שחצי מיליון ילדים, ואני קורא לך ילדים כי יש לי ילדים שהם מבוגר ממך, חצי מיליון צעירים יכולים להתכנס ולקיים שלושה ימים של כיף ומוזיקה ואין להם אלא כיף ומוזיקה ואלוהים יברך אותך על זה! "


דז'ה וו - להקה אירועים בסגנון שנות השישים והשבעים

דז'ה וו היא להקת אירועים וחתונות איכותית ביותר.

אם ברצונכם להזמין להקת חתונה עם אספקת אנרגיה בלתי מוגבלת, שמפזרת זרם בלתי פוסק של ריקוד באנרגיה גבוהה, מכה לאורך כל הקבלה, דז'ה וו היא הבחירה האולטימטיבית. זו להקה אחת עוצמתית שיודעת להפוך מסיבות לאירועים מדוברים.

bottom of page